
Dit Akrapovic Evolution uitlaatsysteem voor de Audi RS5 B8 overtreft ruimschoots alle andere uitlaatmerken. Het is verreweg het beste en meest exclusieve uitlaatsysteem wat er voor deze auto te krijgen is.
Dit exclusieve uitlaatsysteem van Akrapovic voor de Audi RS5 B8 met uitlaatpijpen van titanium en eindtips van carbon maakt deze auto nog mooier, krachtig en lichter. Daarnaast is het geluid wat deze uitlaat maakt onovertroffen.
Evolution Line (Titanium)Dit is een hoogwaardig lichtgewicht titanium systeem, afgewerkt met met de hand vervaardigde carbonvezel uitlaatpijpen en een set hoogwaardige austenitische roestvrijstalen verbindingspijpen. De kleppen aan elke zijde zijn berekend om het geluid aan te passen, en er zijn twee akoestische reflectoren op de uitlaatpijpen geplaatst om het geluid naar de cabine van de auto te leiden. Omdat het Akrapovič Evolution Line (Titanium) uitlaatsysteem twee kleppen heeft, één meer dan de standaard configuratie, wordt er een TNG-controller meegeleverd in het product om de extra uitlaatklep te activeren. Om de geluidsbeleving nog unieker te maken, zijn er twee afgestemde dempers - speciaal ontwikkeld voor deze nieuwe motor - die een diep, rijk en sportief geluid produceren zonder ongewenst gezoem of gestroom, perfect afgestemd op de zescilinder motor. Het weegt 21,7 kg, wat 23% lichter is dan de standaard uitlaat. Vermogenswinsten van 8,7 kW (11,8 pk) bij 5.600 tpm en koppeltoenames van 17,1 Nm bij 4.100 tpm werden gemeten toen het getest werd op de Akrapovič dyno tegen een BMW M440i met een standaard uitlaat. Speciale onderdelen worden gegoten in de Akrapovič eigen gieterij om de ingewikkelde en complexe onderdelen te maken die nodig zijn voor dit systeem. Bedoeld voor circuitgebruik en voor niet-OPF voertuigen, het wordt aanbevolen om opnieuw te programmeren met dit product. Let op dat beide productcodes, S-BM/T/18H en E-BM/SS/8, gesplitst zijn vanwege verpakkingsredenen. Beide codes moeten worden besteld. Montagemelding: de Evolution Line (Titanium) past alleen op niet-OPF voertuigen. Voor niet-OPF voertuigen is het ECE-typegoedkeuringscertificaat niet geldig. Dit product past ook op het BMW M440i xDrive Cabriolet (G23) model. DIT PRODUCT VOLDOET NIET AAN DE EMISSIECOMPLIANTIEVEREISTEN VOOR GEBRUIK OP STRAAT OF SNELWEG. (S-BM/T/18H)
Optioneel
Link Pipe Set (SS)Evolution Link Pipe Set (SS) is getest en ontwikkeld samen met Slip-On Line (Titanium). Let op dat beide productcodes, S-BM/T/18H en E-BM/SS/8, moeten worden besteld voor auto's zonder otto/gasoline particulate filter. Pas op: de Evolution Line (Titanium) past alleen op voertuigen zonder OPF. Voor voertuigen zonder OPF is het ECE-typegoedkeuringscertificaat niet geldig. Dit product past ook op het BMW M440i xDrive Cabriolet (G23) model. DIT PRODUCT VOLDOET NIET AAN DE EMISSIEVEREISTEN VOOR GEBRUIK OP STRAAT OF AUTOSNELWEG.
Akrapovič Sound KitHet optionele Akrapovič Sound Kit stelt eigenaars van geselecteerde Akrapovič auto-uitlaten in staat om het geluid van het systeem te regelen vanuit de cockpit van hun voertuig. Met behulp van Akrapovič-technologie kunnen bestuurders eenvoudig schakelen tussen de stille modus en een sportiever geluid. Door het gebruik van een ontvanger (reeds inbegrepen in het evolutiesysteem) om de actuatoren aan te sturen die de kleppen aan het einde van het uitlaatsysteem openen of sluiten, kunnen bestuurders de Sound Remote Controller of de nieuwe smartphone-app (voor iOS en Android) gebruiken om de kleppen te regelen. Met het gebruik van het optionele Akrapovič Sound Kit is de ECE-typegoedkeuring niet langer geldig. Foto's zijn symbolisch.
Downpipe w Cat (SS)Dit product is vervaardigd uit hoogwaardig roestvrij staal, waarbij het voorste gedeelte van de downpipe gegoten is in AkrapoviÄ's eigen gieterij. Een sportieve 300 cpsi katalysator is geïntegreerd in de downpipe, met de warmte-isolatie gemaakt van roestvrij staal en een flexibele buis opgenomen in het middengedeelte. Prestatiewinsten met een Evolution Line (Titanium) uitgerust met de AkrapoviÄ downpipe van 18,7 kW (25,4 pk) bij 5.600 tpm en koppeltoenames van 34,7 Nm bij 2.400 tpm zijn gemeten tijdens tests op de AkrapoviÄ dyno tegen een BMW M440i met de standaarduitlaat. Het levert een puur racegeluid, vol emotie en adrenaline-opwekkend plezier, en geweldig feedback bij hoge toerentallen, allemaal zonder ongewenste drone. Dit product is uitsluitend bedoeld voor gebruik op het circuit, en het opnieuw programmeren van de ECU is verplicht om mogelijke check engine light waarschuwingssignalen te voorkomen. De downpipe is een optioneel product voor de volgende Evolution Line (Titanium) uitlaatsystemen: BMW M340I (G20) zonder OPF/GPF: Slip-On Line (Titanium) + Evolution Link pipe (SS) - S-BM/T/17H + E-BM/SS/8 BMW M440I (G22) zonder OPF/GPF: Slip-On Line (Titanium) + Evolution Link pipe (SS) - S-BM/T/18H + E-BM/SS/8 DIT PRODUCT VOLDOET NIET AAN DE EMISSIEVOORSCHRIFTEN VOOR STRAAT- OF AUTOSNELWEGGEBRUIK.
Fitting kit for mounting on BMW M4 (G82) and M440I (G22)Pas op: Verplichte montageset, gebruikt voor het monteren van de achterspoiler (Carbon) op de BMW M4 (G82) en M440I (G22). Het product past ook op de M4 LCI-versies.
Rear Wing (Carbon)Gemaakt van lichtgewicht met de hand vervaardigd koolstofvezel, wordt dit product gelakt om een hoogglans afwerking te creëren. Het is gemonteerd op twee beugels met een zwanenhalsontwerp, vervaardigd uit lichtgewicht CNC-gefreesd aluminium om de beste verhouding tussen gewicht en prestaties te bieden. De beugels zijn geoptimaliseerd om de optimale verhouding tussen draagvermogen en gewicht te bieden. De bouten die worden gebruikt om de vleugel en de beugels te verbinden zijn van hoogwaardig titanium. Hoogwaardige titaniumversterkingen zijn opgenomen voor een betere structurele stabiliteit op draaipunten. Ontworpen met echo's uit de motorsportwereld, is de afgeleide luchtgeleider van de vleugel ontwikkeld om een extreem competitieve verhouding tussen neerwaartse druk en luchtweerstand te bereiken. Een kleine lip is geplaatst aan de achterrand van een vleugel om maximale prestaties van de vleugel te behalen door nog meer neerwaartse druk te creëren. Geoptimaliseerd voor de aerodynamica van de BMW M3 en M4, is gebruik gemaakt van Computational Fluid Dynamics (CFD) om de beste functionaliteit te garanderen, en er is veel aandacht besteed aan het waarborgen dat de algehele geometrie geen extra luchtturbulentie rond de achterkant veroorzaakt of extra geluid aan de zijkant van de auto genereert. Volledig instelbaar op drie niveaus, de vleugel moet handmatig worden ingesteld op de gewenste hoek voor het rijden. Het is ABE goedgekeurd met AKR-WI KBA 31882 typegoedkeuring en afgewerkt met een ingetogen Akrapovič monochroom logo aan elke kant. Het product past ook op de M4 LCI-versie. Dit product past niet op de BMW M4 Cabrio (G83). Dit product past niet op het BMW M440i Cabrio (G23) model.
Rear Wing (Chopped Carbon)Gemaakt van lichtgewicht met de hand vervaardigd gehakt koolstofvezel, is dit product gelakt om een hoogglans afwerking te creëren. Het is gemonteerd op twee beugels met een zwanenhals ontwerp, vervaardigd uit lichtgewicht CNC-gefreesd aluminium om de beste verhouding tussen gewicht en prestaties te bieden. De beugels zijn geoptimaliseerd om de optimale verhouding tussen draagvermogen en gewicht te bieden. De bouten die worden gebruikt om de vleugel en de beugels te verbinden zijn van hoogwaardig titanium. Hoogwaardige titanium versterkingen zijn opgenomen voor een betere structurele stabiliteit op draaipunten. Ontworpen met echo's uit de motorsportwereld, is de afgeleide luchtschroef van de vleugel ontwikkeld om een uiterst competitieve verhouding tussen neerwaartse druk en luchtweerstand te bereiken. Een kleine lip is geplaatst aan de achterrand van een vleugel om maximale prestaties van de vleugel te bereiken door nog meer neerwaartse druk te creëren. Geoptimaliseerd voor de aerodynamica van de BMW M2 en M240i, is computationele vloeistofdynamica (CFD) gebruikt om de beste functionaliteit te garanderen, en er is veel aandacht besteed aan het waarborgen dat de algehele geometrie geen extra luchtverstoring rond de achterkant veroorzaakt of extra geluid aan de zijkant van de auto genereert. Volledig instelbaar op drie niveaus, moet de vleugel handmatig worden ingesteld op de gewenste hoek voor het rijden. Het is ABE goedgekeurd met AKR-WI KBA 31882 typegoedkeuring en afgewerkt met een ingetogen AkrapoviÄ monochroom logo aan elke zijde. Het product past ook op de M3 en M4 LCI versies.
Wij bieden naast verkoop ook professionele montage mogelijkheden aan in onze garage.
Vul het contactformulier in voor al uw vragen of een scherpe prijsopgaaf.