We gebruiken cookies om je ervaring te verbeteren. Om aan de nieuwe e-Privacy richtlijn te voldoen, vragen we je om toestemming om cookies te plaatsen. Klik hier voor meer informatie.
Team van specialisten
Garage en webshop
Centraal in de Randstad
WAAROM EEN DSG OIL COOLER KIT?
Onze unieke DSG oil cooler kit is een essentiële pasvorm voor elke hard aangedreven MQB 2.0 TSI-auto met hoog vermogen of in warme klimaten. Het is een compleet gebruiksklaar pakket met een slim sandwichplaatontwerp voor een eenvoudige en volledig betrouwbare installatie. Meer vermogen en koppel overbrengen via de DSG-versnellingsbak genereert steeds meer warmte om af te voeren. Aanzienlijk verhoogde olietemperaturen betekenen slechts één ding: een afname van het vermogen van uw DSG-box om goed gekoeld te blijven, wat uiteindelijk problemen met vermogensverlies en versnellingskeuze veroorzaakt.
Bij hard rijden wordt de fabriek DSG olie / waterkoeler gemakkelijk overweldigd. Er ontstaan problemen wanneer olie de verzamelde hitte niet snel genoeg kan afvoeren en de olie begint te verdunnen en degradeert - waardoor de smeereigenschappen verloren gaan.
Wanneer dit gebeurt, zal de DSG zichzelf beschermen en beginnen het koppel te verlagen, de schakeltijden te verhogen en in extreme omstandigheden zelfs losse versnellingskeuze te maken.
De RacingLine-set lost dit probleem op: door een extra lucht / oliekoeler toe te voegen die precies in de luchtstroom aan de voorkant van de auto is geplaatst, worden de olietemperaturen met ongeveer 15 - 20 graden Celsius verlaagd (natuurlijk afhankelijk van hoe de auto wordt gebruikt , omgevingstemperaturen en de stemming).
De kit maakt gebruik van een slim ontwerp dat de fabrieks olie / waterkoeling behoudt en toevoegt met de thermostatisch geregelde aan de voorzijde gemonteerde koeler - verdubbeling van uw koelcapaciteit wanneer het nodig is met minder warmteoverdracht naar het watersysteem.
Alleen wanneer de olie de normale temperatuur overschrijdt, gaat de thermostaat open. De olietemperatuur daalt vervolgens aanzienlijk terwijl deze door de dicht opeengepakte vinnen van het grote oppervlak van de 10-rij koeler wordt gepompt, recht in de koele luchtstroom gemonteerd.
DSG COOLER FITMENT.
Zoals je zou verwachten, is de RacingLine DSG-oliekoeler een prachtig gedetailleerde complete set, exclusief ontwikkeld voor de DQ250 6-speed DSG-versnellingsbak. Het systeem is ontworpen voor eenvoudige montage en ultieme betrouwbaarheid. Alles wat nodig is voor een perfecte pasvorm is inbegrepen.
In tegenstelling tot andere DSG-oliekoelerkits, houdt het RacingLine-pakket de olie / waterkoeler en voegt het toe met de olie / luchtkoeler Gestapelde oliekoeler met 10 rijen, gestroomd om maximale warmteafvoer te verkrijgen zonder onnodige drukval.
Optimale voorgemonteerde locatie achter linker voorste onderste grillopening met alle meegeleverde beugels en bevestigingsset
210 serie roestvrijstalen, nylon gevlochten aanvoer- en retourleidingen lopen langs de chassispoot in de bumperholte en worden vervolgens verbonden met de oliekoelerkern.
DUBBELE KOELING.
Ons DSG Cooler-ontwerp is een uniek ontwerp: het behoudt het fabriek olie / waterkoelsysteem, plus voegt ook onze olie / luchtkoeling toe. Waarom?
De DSG-olie zal nog steeds snel opwarmen uit het warme water in het koelsysteem van de motor en zo snel mogelijk de volledige bedrijfstemperatuur bereiken.
Maar dat is waar het probleem begint op een hard gereden auto. De hete motorkoelvloeistof heeft nu weinig tot geen koeleffect op de DSG-olie en versnellingsbaktempings beginnen snel te stijgen.
Dat is het punt waarop onze geavanceerde thermostatische regelklep in het adapterblok vervolgens hete olie naar de nieuwe 10-rijige koeler in de koele frisse luchtstroom leidt wanneer de temperatuur stijgt.
Nadat de gekoelde transmissieolie uit de koeler is teruggekeerd, draagt deze minder warmte om te worden opgenomen in het motorkoelvloeistofsysteem - waardoor alle temperaturen onder de motorkap kunnen worden geregeld.
Onze vervangende olie / waterkoeler (dat is het zilveren deel) is lager in hoogte dan de fabriek. Dus de totale hoogte van beide delen past perfect onder de batterijlocatie erboven.
Dus wat zit er in de set?
BEUGEL SETS
De kit voor alle MQB-auto's wordt geleverd met twee beugelkits. Een set is voor Audi S3-modellen, de andere is voor alle Golf 7 en andere MQB-modellen. Montage voor de beugelset vereist het boren van gaten in de voorste valbeugel.
WAT IS HET PROBLEEM OP TRACK?
Wanneer de olietemperatuur 138 ° C / 280 ° F bereikt, initieert het besturingssysteem van de DSG een verlaging van het motorkoppel, wat een ernstige prestatievermindering betekent. Ga door met rijden en als de temperatuur dan boven de 145 ° C / 293 ° F stijgt, krijgen uw DSG-koppelingen niet langer de vereiste vloeistofdruk en verliest u de rit helemaal als de box in een veiligheidsmodus gaat. Als je in een warm klimaat bent, kan dit al na ongeveer 15 minuten op het circuit gebeuren - wat betekent dat je lang moet wachten terwijl je versnellingsbak weer afkoelt.
BEVESTIGDE TOEPASSINGEN
DQ250 6-SPEED VERSNELLINGSBAKKEN ALLEEN NIET VAN TOEPASSING VOOR DQ380 & DQ381 7-SPEED VERSNELLINGSBAK - MOMENT IN ONTWIKKELING
Naast online verkoop bieden we ook inbouw mogelijkheden aan in onze garage.
Vul het contactformulier in voor al uw vragen of bel direct naar 0297 - 269594 om een inbouw afspraak te maken.
WAAROM EEN DSG OIL COOLER KIT?
Onze unieke DSG oil cooler kit is een essentiële pasvorm voor elke hard aangedreven MQB 2.0 TSI-auto met hoog vermogen of in warme klimaten. Het is een compleet gebruiksklaar pakket met een slim sandwichplaatontwerp voor een eenvoudige en volledig betrouwbare installatie. Meer vermogen en koppel overbrengen via de DSG-versnellingsbak genereert steeds meer warmte om af te voeren. Aanzienlijk verhoogde olietemperaturen betekenen slechts één ding: een afname van het vermogen van uw DSG-box om goed gekoeld te blijven, wat uiteindelijk problemen met vermogensverlies en versnellingskeuze veroorzaakt.
Bij hard rijden wordt de fabriek DSG olie / waterkoeler gemakkelijk overweldigd. Er ontstaan problemen wanneer olie de verzamelde hitte niet snel genoeg kan afvoeren en de olie begint te verdunnen en degradeert - waardoor de smeereigenschappen verloren gaan.
Wanneer dit gebeurt, zal de DSG zichzelf beschermen en beginnen het koppel te verlagen, de schakeltijden te verhogen en in extreme omstandigheden zelfs losse versnellingskeuze te maken.
De RacingLine-set lost dit probleem op: door een extra lucht / oliekoeler toe te voegen die precies in de luchtstroom aan de voorkant van de auto is geplaatst, worden de olietemperaturen met ongeveer 15 - 20 graden Celsius verlaagd (natuurlijk afhankelijk van hoe de auto wordt gebruikt , omgevingstemperaturen en de stemming).
De kit maakt gebruik van een slim ontwerp dat de fabrieks olie / waterkoeling behoudt en toevoegt met de thermostatisch geregelde aan de voorzijde gemonteerde koeler - verdubbeling van uw koelcapaciteit wanneer het nodig is met minder warmteoverdracht naar het watersysteem.
Alleen wanneer de olie de normale temperatuur overschrijdt, gaat de thermostaat open. De olietemperatuur daalt vervolgens aanzienlijk terwijl deze door de dicht opeengepakte vinnen van het grote oppervlak van de 10-rij koeler wordt gepompt, recht in de koele luchtstroom gemonteerd.
DSG COOLER FITMENT.
Zoals je zou verwachten, is de RacingLine DSG-oliekoeler een prachtig gedetailleerde complete set, exclusief ontwikkeld voor de DQ250 6-speed DSG-versnellingsbak. Het systeem is ontworpen voor eenvoudige montage en ultieme betrouwbaarheid. Alles wat nodig is voor een perfecte pasvorm is inbegrepen.
In tegenstelling tot andere DSG-oliekoelerkits, houdt het RacingLine-pakket de olie / waterkoeler en voegt het toe met de olie / luchtkoeler Gestapelde oliekoeler met 10 rijen, gestroomd om maximale warmteafvoer te verkrijgen zonder onnodige drukval.
Optimale voorgemonteerde locatie achter linker voorste onderste grillopening met alle meegeleverde beugels en bevestigingsset
210 serie roestvrijstalen, nylon gevlochten aanvoer- en retourleidingen lopen langs de chassispoot in de bumperholte en worden vervolgens verbonden met de oliekoelerkern.
DUBBELE KOELING.
Ons DSG Cooler-ontwerp is een uniek ontwerp: het behoudt het fabriek olie / waterkoelsysteem, plus voegt ook onze olie / luchtkoeling toe. Waarom?
De DSG-olie zal nog steeds snel opwarmen uit het warme water in het koelsysteem van de motor en zo snel mogelijk de volledige bedrijfstemperatuur bereiken.
Maar dat is waar het probleem begint op een hard gereden auto. De hete motorkoelvloeistof heeft nu weinig tot geen koeleffect op de DSG-olie en versnellingsbaktempings beginnen snel te stijgen.
Dat is het punt waarop onze geavanceerde thermostatische regelklep in het adapterblok vervolgens hete olie naar de nieuwe 10-rijige koeler in de koele frisse luchtstroom leidt wanneer de temperatuur stijgt.
Nadat de gekoelde transmissieolie uit de koeler is teruggekeerd, draagt deze minder warmte om te worden opgenomen in het motorkoelvloeistofsysteem - waardoor alle temperaturen onder de motorkap kunnen worden geregeld.
Onze vervangende olie / waterkoeler (dat is het zilveren deel) is lager in hoogte dan de fabriek. Dus de totale hoogte van beide delen past perfect onder de batterijlocatie erboven.
Dus wat zit er in de set?
BEUGEL SETS
De kit voor alle MQB-auto's wordt geleverd met twee beugelkits. Een set is voor Audi S3-modellen, de andere is voor alle Golf 7 en andere MQB-modellen. Montage voor de beugelset vereist het boren van gaten in de voorste valbeugel.
WAT IS HET PROBLEEM OP TRACK?
Wanneer de olietemperatuur 138 ° C / 280 ° F bereikt, initieert het besturingssysteem van de DSG een verlaging van het motorkoppel, wat een ernstige prestatievermindering betekent. Ga door met rijden en als de temperatuur dan boven de 145 ° C / 293 ° F stijgt, krijgen uw DSG-koppelingen niet langer de vereiste vloeistofdruk en verliest u de rit helemaal als de box in een veiligheidsmodus gaat. Als je in een warm klimaat bent, kan dit al na ongeveer 15 minuten op het circuit gebeuren - wat betekent dat je lang moet wachten terwijl je versnellingsbak weer afkoelt.
BEVESTIGDE TOEPASSINGEN
DQ250 6-SPEED VERSNELLINGSBAKKEN ALLEEN NIET VAN TOEPASSING VOOR DQ380 & DQ381 7-SPEED VERSNELLINGSBAK - MOMENT IN ONTWIKKELING
Naast online verkoop bieden we ook inbouw mogelijkheden aan in onze garage.
Vul het contactformulier in voor al uw vragen of bel direct naar 0297 - 269594 om een inbouw afspraak te maken.
Geschikt voor de volgende auto's:
Audi | S3 | 8V | 2013 | 0 | CJXC | 2.0L - 4WD Petrol |
Audi | TT | 8S | 2014 | 0 | 2.0 TSI | |
Audi | TT | 8S | 2015 | 0 | TTS | |
Seat | Leon | 5F | 2014 | 0 | Cupra 280 | |
Skoda | Octavia | 5E | 2014 | 0 | ||
Skoda | Superb | B8 | 2015 | 0 | ||
Volkswagen | Arteon | 2017 | 0 | 2.0L TSI - FWD Petrol | ||
Volkswagen | Golf | Mk 7 | 2013 | 0 | EA888 | 2.0L GTi - FWD Petrol |
Volkswagen | Golf | Mk 7 | 2013 | 0 | EA888 | 2.0L R - 4WD Petrol |
Volkswagen | Golf | Mk 7 | 2013 | 0 | EA888 | 2.0L GTi ClubSport - FWD Petrol |
Volkswagen | Passat | B8 | 2015 | 0 | 3G 6-speed |