
Dit Akrapovic Evolution uitlaatsysteem voor de Audi RS5 B8 overtreft ruimschoots alle andere uitlaatmerken. Het is verreweg het beste en meest exclusieve uitlaatsysteem wat er voor deze auto te krijgen is.
Dit exclusieve uitlaatsysteem van Akrapovic voor de Audi RS5 B8 met uitlaatpijpen van titanium en eindtips van carbon maakt deze auto nog mooier, krachtig en lichter. Daarnaast is het geluid wat deze uitlaat maakt onovertroffen.
Evolution Line (Titanium)Dit is een hoogwaardig lichtgewicht titanium systeem, afgewerkt met met de hand vervaardigde koolstofvezel uitlaten en een hoogwaardige austenitische roestvrijstalen pijpenset. De kleppen aan elke zijde zijn berekend om het geluid aan te passen, en twee akoestische reflectoren zijn gemonteerd op de uitlaten om het geluid naar de cabine van de auto te begeleiden. Omdat het Akrapovič Evolution Line (Titanium) uitlaatsysteem twee kleppen heeft, een meer dan de standaard configuratie, wordt een TNG-controller meegeleverd om de extra uitlaatklep te activeren. Om de geluidservaring nog unieker te maken, zijn er twee afgestemde resonatoren - speciaal ontwikkeld voor deze nieuwe motor - die een diep, rijk en sportief geluid produceren zonder ongewenste drone of stroming, perfect afgestemd op de zescilinder lijnmotor. Het weegt 21,7 kg, wat 23% lichter is dan standaard. Vermogenswinsten van 8,7 kW (11,8 pk) bij 5.600 tpm en koppeltoenames van 17,1 Nm bij 4.100 tpm zijn opgenomen toen getest op de Akrapovič dyno tegen een BMW M440i met een standaard uitlaat. Speciale onderdelen worden gegoten in de Akrapovič eigen gieterij om de ingewikkelde en complexe items te creëren die nodig zijn voor dit systeem. Alleen bedoeld voor circuitgebruik en voor niet-OPF-voertuigen. Let op dat beide productcodes, S-BM/T/30H en E-BM/SS/8, zijn opgesplitst vanwege verpakkingsredenen. Beide codes moeten worden besteld. Pas opmerking: de Evolution Line (Titanium) past alleen op niet-OPF-voertuigen. Voor niet-OPF-voertuigen is het ECE-typegoedkeuringscertificaat niet geldig. Een extra standaard klepactuator (deel nr. 18 30 8 686 640) is nodig bij het installeren van het Slip-On uitlaatsysteem op de BMW M340i (G20, G21) en M440i (G22, G23, G26). Dit product past ook op het BMW M340i xDrive Touring (G21) model. DIT PRODUCT VOLDOET NIET AAN DE EMISSIECONFORMITEITSEISEN VOOR STRAAT- OF AUTOSNELWEGGEBRUIK. (S-BM/T/30H)
Optioneel
Downpipe w Cat (SS)Dit product is vervaardigd van hoogwaardig roestvrij staal, waarbij het voorste deel van de downpipe gegoten is in AkrapoviÄ's eigen gieterij. Een sportieve 300 cpsi katalysator is geïntegreerd in de downpipe, met warmte-isolatie van roestvrij staal en een flexibele buis geïncorporeerd in het middelste gedeelte. Vermogenswinsten met een Evolution Line (Titanium) uitgerust met de AkrapoviÄ downpipe van 18,7 kW (25,4 pk) bij 5.600 tpm en een koppeltoename van 34,7 Nm bij 2.400 tpm zijn gemeten tijdens tests op de AkrapoviÄ dyno tegen een BMW M440i met de standaard uitlaat. Het levert een puur racegeluid, vol emotie en adrenaline opwekkend plezier, en geweldige feedback bij hoge toerentallen, allemaal zonder ongewenste drone. Dit product is uitsluitend bedoeld voor gebruik op het circuit, en het herprogrammeren van de ECU is verplicht om mogelijke check engine light waarschuwingssignalen te voorkomen. De downpipe is een optioneel product voor de volgende Evolution Line (Titanium) uitlaatsystemen: BMW M340I (G20) zonder OPF/GPF: Slip-On Line (Titanium) + Evolution Link pipe (SS) - S-BM/T/17H + E-BM/SS/8 BMW M440I (G22) zonder OPF/GPF: Slip-On Line (Titanium) + Evolution Link pipe (SS) - S-BM/T/18H + E-BM/SS/8 DIT PRODUCT VOLDOET NIET AAN DE EMISSIECOMPLIANTIEVEREISTEN VOOR GEBRUIK OP STRAAT OF AUTOSNELWEG.
Akrapovič Sound KitHet optionele Akrapovič Sound Kit stelt eigenaars van geselecteerde Akrapovič auto-uitlaten in staat om het geluid van het systeem te regelen vanuit de cockpit van hun voertuig. Met behulp van Akrapovič-technologie kunnen bestuurders eenvoudig schakelen tussen de stille modus en een sportiever geluid. Door het gebruik van een ontvanger (reeds inbegrepen in het evolution-systeem) om de actuatoren aan te sturen die de kleppen aan het einde van het uitlaatsysteem openen of sluiten, kunnen bestuurders de Sound Remote Controller of de nieuwe smartphone-app (voor iOS en Android) gebruiken om de kleppen te regelen. Met het gebruik van het optionele Akrapovič Sound Kit is de ECE-typegoedkeuring niet langer geldig. Foto's zijn symbolisch.
Link Pipe Set (SS)Evolution Link Pipe Set (SS) is getest en ontwikkeld samen met Slip-On Line (Titanium). Let op dat beide productcodes, S-BM/T/17H en E-BM/SS/8, moeten worden besteld voor auto's zonder otto/gasoline deeltjesfilter. Montagemelding: De Evolution Line (Titanium) past alleen op voertuigen zonder OPF. Voor voertuigen zonder OPF is het ECE-typegoedkeuringscertificaat niet geldig. Dit product past ook op het BMW M340i xDrive Touring (G21) model. DIT PRODUCT VOLDOET NIET AAN DE EMISSIECOMPLIANTIEVEREISTEN VOOR STRAAT- OF AUTOSNELWEGGEBRUIK.
Fitting kit for mounting on BMW M3 (G80) and M340I (G20)Pas op: Verplichte montageset, gebruikt voor het monteren van de achtervleugel (carbon) op de BMW M3 (G80) en M340I (G20). Het product past ook op M3 LCI-versies.
Rear Wing (Carbon)Gemaakt van lichtgewicht met de hand vervaardigd koolstofvezel, is dit product gelakt om een hoogglans afwerking te creëren. Het is gemonteerd op twee beugels met een zwanenhalsontwerp, vervaardigd uit lichtgewicht CNC-gefreesd aluminium om de beste verhouding tussen gewicht en prestaties te bieden. De beugels zijn geoptimaliseerd om de optimale verhouding tussen draagvermogen en gewicht te bieden. De bouten die worden gebruikt om de vleugel en de beugels te verbinden zijn van hoogwaardig titanium. Hoogwaardige titanium versterkingen zijn toegevoegd voor een betere structurele stabiliteit op draaipunten. Ontworpen met echo's uit de motorsportwereld, is de afgeleide luchtfoil van de vleugel ontwikkeld om een extreem competitieve verhouding tussen neerwaartse druk en luchtweerstand te bereiken. Een kleine lip is geplaatst aan de achterrand van een vleugel om de maximale prestaties van de vleugel te behalen door nog meer neerwaartse druk te creëren. Geoptimaliseerd voor de aerodynamica van de BMW M3 en M4, is computationele vloeistofdynamica (CFD) gebruikt om de beste functionaliteit te waarborgen, en er is veel aandacht besteed aan het garanderen dat de algehele geometrie geen extra luchtturbulentie rond de achterkant veroorzaakt of extra geluid aan de zijkant van de auto genereert. Volledig instelbaar op drie niveaus, moet de vleugel handmatig worden ingesteld op de gewenste hoek voor het rijden. Het is ABE goedgekeurd met AKR-WI KBA 31882 typegoedkeuring en afgewerkt met een ingetogen Akrapovič monochroom logo aan elke kant. Het product past ook op de M3 LCI-versie. Dit product past niet op het BMW M3 Touring (G81) model. Dit product past niet op het BMW M340i Touring (G21) model.
Rear Wing (Chopped Carbon)Gemaakt van lichtgewicht met de hand vervaardigd gehakt koolstofvezel, is dit product gelakt om een hoogglans afwerking te creëren. Het is gemonteerd op twee beugels met een zwanenhalsontwerp, vervaardigd uit lichtgewicht CNC-gefreesd aluminium om de beste verhouding tussen gewicht en prestaties te bieden. De beugels zijn geoptimaliseerd om de optimale verhouding tussen draagvermogen en gewicht te bieden. De bouten die worden gebruikt om de vleugel en de beugels te verbinden zijn van hoogwaardig titanium. Hoogwaardige titanium versterkingen zijn opgenomen voor een betere structurele stabiliteit op draaipunten. Ontworpen met echo's uit de motorsportwereld, werd de afgeleide luchtfoil van de vleugel ontwikkeld om een extreem competitieve verhouding tussen neerwaartse druk en luchtweerstand te bereiken. Een kleine lip is geplaatst aan de achterrand van een vleugel om de maximale prestaties van de vleugel te behalen door nog meer neerwaartse druk te creëren. Geoptimaliseerd voor de aerodynamica van de BMW M2 en M240i, is gebruik gemaakt van computationele vloeistofdynamica (CFD) om de beste functionaliteit te garanderen, en is er veel aandacht besteed aan het waarborgen dat de algehele geometrie geen extra luchtturbulentie rond de achterkant veroorzaakt of extra geluid aan de zijkant van de auto genereert. Volledig verstelbaar naar drie niveaus, moet de vleugel handmatig worden ingesteld op de gewenste hoek voordat er wordt gereden. Het is ABE-goedgekeurd met AKR-WI KBA 31882 typegoedkeuring en afgewerkt met een ingetogen Akrapovič monochroom logo aan elke kant. Het product past ook op M3 en M4 LCI-versies.
Wij bieden naast verkoop ook professionele montage mogelijkheden aan in onze garage.
Vul het contactformulier in voor al uw vragen of een scherpe prijsopgaaf.