
Dit Akrapovic Evolution uitlaatsysteem voor de Audi RS5 B8 overtreft ruimschoots alle andere uitlaatmerken. Het is verreweg het beste en meest exclusieve uitlaatsysteem wat er voor deze auto te krijgen is.
Dit exclusieve uitlaatsysteem van Akrapovic voor de Audi RS5 B8 met uitlaatpijpen van titanium en eindtips van carbon maakt deze auto nog mooier, krachtig en lichter. Daarnaast is het geluid wat deze uitlaat maakt onovertroffen.
Slip-On Race Line (Titanium)Deze uitlaat is geproduceerd met behulp van race-getest, hoogwaardig titanium voor het gehele systeem en heeft uitlaatpijpen in de vorm van een megafoon. Een verzamelaar die zich tussen de achterste dempers bevindt, is gegoten in de eigen gieterij; deze verzamelaar optimaliseert en balanceert de gasstroom om een akoestisch afgestemd geluid te produceren zonder storende bijgeluiden. Drie dempers - twee aan de achterkant van de verzamelaar en één in de middelste pijp - stemmen het geluid verder af om een sportieve racetoon te creëren, waardoor de kenmerken van de motor volledig worden verbeterd met een diep en enthousiast geluid, om de inzittenden een gevoel van opwinding te geven dat nooit wordt onderbroken door overmatig lawaai. De ingenieurs hebben speciale aandacht besteed aan de akoestiek in het midden- en hoogtoerengebied, met een hoge frequentie toon bij hogere toerentallen en meer geluid bij stationair draaien en gasgeven. Dit geluid wordt beheerst door twee megaphone-vormige titanium uitlaatpijpen die aan de uitlaat zijn gelast en speciaal gecoat zijn om kleurveranderingen bij hoge temperaturen te weerstaan. De vorm van de uitlaatpijpen beïnvloedt het geluid. Ze zijn groter dan standaard, met een diameter van 110 mm, en hebben een vergelijkbaar profiel als de AkrapoviÄ uitlaat voor de Toyota GR Supra. Ontwikkeld om de tegendruk te verminderen, weegt het systeem 7,8 kg, wat 37% lichter is dan standaard en vermogenswinsten oplevert van 9,5 kW (12,9 pk) bij 6.950 tpm en koppeltoenames van 13,0 Nm bij 6.950 tpm bij testen op de AkrapoviÄ dyno tegenover een Toyota GR Yaris met een standaard uitlaat. Deze uitlaat is ontworpen voor gebruik op racebanen en gesloten circuits. Het is nodig om het standaard uitlaatsysteem te verwijderen bij het installeren van dit product, maar er is geen ECU herprogrammering nodig voor deze configuratie. Een optionele Evolution link pipe is beschikbaar voor klanten die de uitlaatafstelmogelijkheden willen uitbreiden voor nog betere prestaties van het AkrapoviÄ Slip-On Race Line (Titanium) systeem. DIT PRODUCT VOLDOET NIET AAN DE EMISSIECONFORMITEITSVEREISTEN VOOR GEBRUIK OP STRAAT OF AUTOSNELWEGEN. (S-TY/T/2)
Optioneel
Evolution Link Pipe (SS)Deze uitlaat is vervaardigd met hoogwaardig austenitisch roestvrij staal en is ontworpen om te worden geïnstalleerd met het AkrapoviÄ Slip-On Race Line (Titanium) uitlaatsysteem. Het geluid wordt verder versterkt door een afgestemde demper in het midden van de verbindingspijp, berekend om een perfecte geluidservaring te bieden, met een diep, rijk en sportief geluid zonder zoemend geluid of streaming, om een pure driecilinder racingsound van de motor te creëren. Het levert vermogens- en koppelsverhogingen van 13,5 kW (18,4 pk) bij 5.900 tpm en 21,8 Nm bij 5.900 tpm bij gebruik van een combinatie van de Slip-On Race Line (Titanium) met een Evolution Link Pipe (SS) en getest op de AkrapoviÄ dyno tegen een GR Yaris met een standaard voorraaduitlaat. Ontworpen voor racebanen en gesloten circuits en vereist verplichte hermapping van de ECU, de verbindingspijp weegt 19,6% lichter dan standaard en verwijdert de standaard OPF/GPF. DIT PRODUCT VOLDOET NIET AAN DE EMISSIECOMPLIANTIEVEREISTEN VOOR STRAAT- OF AUTOWEGGEBRUIK.
Evolution Link Pipe (Stainless Steel)Deze uitlaat is vervaardigd van hoogwaardig austenitisch roestvrij staal en ontworpen om te worden geïnstalleerd met het Akrapovič Slip-On Race Line (Titanium) uitlaatsysteem. Het geluid wordt verder verbeterd door een afgestemde demper in het midden van de koppelingspijp, berekend om een perfecte geluidservaring te leveren, met een diep, rijk en sportief geluid zonder zoemende of stromende geluiden, om een pure driecilinder racegeluid van de motor te creëren. Het levert vermogens- en koppeltoenames van 8,5 kW (11,6 pk) bij 6.150 tpm en 13,2 Nm bij 6.150 tpm bij gebruik van een combinatie van de Slip-On Race Line (Titanium) met een Evolution Link Pipe (SS) en getest op de Akrapovič dynamometer tegen een GR Yaris met een standaard uitlaat. Ontworpen voor racebanen en gesloten circuits en vereist verplichte hermapping van de ECU, de koppelingspijp weegt 17,4% minder dan standaard en verwijdert de standaard OPF/GPF. DIT PRODUCT VOLDOET NIET AAN DE EMISSIEVEREISTEN VOOR STRAAT- OF AUTOSNELWEGGEBRUIK.
Wij bieden naast verkoop ook professionele montage mogelijkheden aan in onze garage.
Vul het contactformulier in voor al uw vragen of een scherpe prijsopgaaf.