PRODUCTINFORMATIE Artikelnummer: FMDVR60A
Speciaal ontworpen voor de BMW/Peugeot N18-motoren (Cooper S vanaf 2011, JCW Cooper S vanaf 2013, R58 Coupe vanaf 2012, Peugeot 208 GTi vanaf eind 2012, Peugeot 308 GTI, RCZ THP 156 en 200 vanaf 2011). Dit product wordt ofwel aanbevolen wanneer de vuldruk is verhoogd door een ECU-software-upgrade, voor diegenen die een luid afblaasgeluid willen, of gewoon als een oplossing voor de vele storingen die zijn opgetreden. De meest voorkomende klacht over de OEM-magneetklep is een gespleten membraan waardoor de klep niet volledig of helemaal niet kan openen. Dit resulteert niet altijd in een controlelampje omdat de klep nog steeds open kan worden geblazen door de vuldruk. We hebben veel kleppen gezien met dit probleem (zie afbeelding hierboven).
Het andere probleem is dat de borgring van het diafragma is gemaakt van zeer dun plastic dat broos wordt door hittecycli en olievervuiling en uiteindelijk faalt. Dit voorkomt dat het membraan afdicht met dezelfde problemen als hierboven vermeld. Deze specifieke storing heeft ook tot gevolg dat de klep uit elkaar valt bij verwijdering van de turbo, hoewel in extreme gevallen stukjes plastic in de turbo kunnen komen en deze kunnen vernietigen. (zie afbeelding hierboven)
Ons alternatief is een volledig ontwikkelde oplossing die zowel een aanzienlijk verbeterde betrouwbaarheid biedt. Onze klep is gebaseerd op een zuiger, zonder membraan dat defect kan raken, en van alle aluminium constructie vervangt hij de originele eenheid door een druk/vacuümgestuurde zuigerklep die nog steeds de gewenste OEM ECU-controle over klepbediening behoudt. De klep heeft zich al vele jaren bewezen in de VAG-scene. De veer is uitwisselbaar voor verschillende niveaus van boost, en de solenoïde is plug-and-play met de meegeleverde kabelboom.