We gebruiken cookies om je ervaring te verbeteren. Om aan de nieuwe e-Privacy richtlijn te voldoen, vragen we je om toestemming om cookies te plaatsen. Klik hier voor meer informatie.
Team van specialisten
Garage en webshop
Centraal in de Randstad
PRODUCTINFORMATIE Artikelnummer: FMINT16
De Forge Motorsport-intercooler is een perfect prestatieverhogend product dat rechtstreeks op de OEM-montagepunten past, waardoor een eenvoudige installatie in korte tijd mogelijk is.
Onze technici van Forge hebben de kern binnen de parameters van de beschikbare ruimte vergroot tot de maximaal mogelijke grootte.
De kern die voor deze toepassing wordt gebruikt, is ons toonaangevende staaf- en plaatontwerp met tanks met gebogen uiteinden om een betere luchtstroom te bevorderen en de drukval tot minder dan 1 PSI te beperken.
Dit ontwerp is gemaakt met behulp van Solidworks CAD en door gebruik te maken van stroomsimulaties in combinatie met urenlange analyse van gegevens, hebben we een product gecreëerd dat veel beter is dan de OE-intercooler.
De kern en eindtanks zijn afgewerkt in onbewerkt zilver aluminium of met een zwarte getextureerde anti-corrosie coating, die er niet alleen fantastisch uitziet, maar dit product ook een extra lange levensduur geeft in de zwaarste omgevingen.
Onze 10-rijige staaf- en plaatkern heeft meer dan 75% meer volume en heeft het vooroppervlak met meer dan 25% vergroot ten opzichte van de OE-koeler, waardoor de Forge-intercooler de grootste is die momenteel op de markt verkrijgbaar is.
De nieuwe Forge intercooler is geschikt om zonder enige wijziging te worden gemonteerd met Suzuki's actieve cruise control (ACC) en remhulpmodule.
De eindresultaten van onze testen: Na meer dan zes keer trekken aan de dyno hadden we nog steeds superveilige IAT's (inlaatluchttemperaturen), en de Forge Motorsport-intercooler gaf resultaten van 20 ° C, vergeleken met de inlaattemperaturen van de OE-intercoolers 32 ° C na slechts één keer trekken. Deze tests vonden plaats in relatief koude omstandigheden met een omgevingstemperatuur van de dynocel van 14°C, wat aantoont hoe inefficiënt de standaard intercooler is.
In warmere klimaten zal de OE-intercooler samen met hogere inlaatluchttemperaturen een nadelige invloed hebben op de motor van de Suzuki, waardoor de ECU van de fabriek de timing uittrekt om ontploffing te voorkomen; vermogensverlies tot gevolg. Op een opnieuw toegewezen voertuig wordt dit nog meer benadrukt.
Resultaten ten opzichte van de standaard intercooler leverden een aantal indrukwekkende winsten op, met bijna 9 pk alleen door een directe intercooler-swap.
In de onderstaande grafiek kunt u ook zien dat het koppel over het hele toerenbereik is verbeterd, met een piek van bijna 10 Nm. Gecombineerd met onze Forge stage one tune en high-flow koude lucht inductie kit hebben we een indrukwekkende 178bhp gemaakt samen met enorme koppelwinsten resulterend in een koppel van 275lbft.
Afmetingen OE Intercooler 690L x 120H x 50W mm Frontale oppervlakte 828cm² Inhoud 4,1 liter
Afmetingen Forge Intercooler 690L x 150H 70W mm Frontale oppervlakte 1035cm² Inhoud 7,2 liter
The Forge intercooler is supplied with detailed installation instructions which should take in the region of 1.5 hours to install.
PRODUCTINFORMATIE Artikelnummer: FMINT16
De Forge Motorsport-intercooler is een perfect prestatieverhogend product dat rechtstreeks op de OEM-montagepunten past, waardoor een eenvoudige installatie in korte tijd mogelijk is.
Onze technici van Forge hebben de kern binnen de parameters van de beschikbare ruimte vergroot tot de maximaal mogelijke grootte.
De kern die voor deze toepassing wordt gebruikt, is ons toonaangevende staaf- en plaatontwerp met tanks met gebogen uiteinden om een betere luchtstroom te bevorderen en de drukval tot minder dan 1 PSI te beperken.
Dit ontwerp is gemaakt met behulp van Solidworks CAD en door gebruik te maken van stroomsimulaties in combinatie met urenlange analyse van gegevens, hebben we een product gecreëerd dat veel beter is dan de OE-intercooler.
De kern en eindtanks zijn afgewerkt in onbewerkt zilver aluminium of met een zwarte getextureerde anti-corrosie coating, die er niet alleen fantastisch uitziet, maar dit product ook een extra lange levensduur geeft in de zwaarste omgevingen.
Onze 10-rijige staaf- en plaatkern heeft meer dan 75% meer volume en heeft het vooroppervlak met meer dan 25% vergroot ten opzichte van de OE-koeler, waardoor de Forge-intercooler de grootste is die momenteel op de markt verkrijgbaar is.
De nieuwe Forge intercooler is geschikt om zonder enige wijziging te worden gemonteerd met Suzuki's actieve cruise control (ACC) en remhulpmodule.
De eindresultaten van onze testen: Na meer dan zes keer trekken aan de dyno hadden we nog steeds superveilige IAT's (inlaatluchttemperaturen), en de Forge Motorsport-intercooler gaf resultaten van 20 ° C, vergeleken met de inlaattemperaturen van de OE-intercoolers 32 ° C na slechts één keer trekken. Deze tests vonden plaats in relatief koude omstandigheden met een omgevingstemperatuur van de dynocel van 14°C, wat aantoont hoe inefficiënt de standaard intercooler is.
In warmere klimaten zal de OE-intercooler samen met hogere inlaatluchttemperaturen een nadelige invloed hebben op de motor van de Suzuki, waardoor de ECU van de fabriek de timing uittrekt om ontploffing te voorkomen; vermogensverlies tot gevolg. Op een opnieuw toegewezen voertuig wordt dit nog meer benadrukt.
Resultaten ten opzichte van de standaard intercooler leverden een aantal indrukwekkende winsten op, met bijna 9 pk alleen door een directe intercooler-swap.
In de onderstaande grafiek kunt u ook zien dat het koppel over het hele toerenbereik is verbeterd, met een piek van bijna 10 Nm. Gecombineerd met onze Forge stage one tune en high-flow koude lucht inductie kit hebben we een indrukwekkende 178bhp gemaakt samen met enorme koppelwinsten resulterend in een koppel van 275lbft.
Afmetingen OE Intercooler 690L x 120H x 50W mm Frontale oppervlakte 828cm² Inhoud 4,1 liter
Afmetingen Forge Intercooler 690L x 150H 70W mm Frontale oppervlakte 1035cm² Inhoud 7,2 liter
The Forge intercooler is supplied with detailed installation instructions which should take in the region of 1.5 hours to install.